Betrouwbare e-mail wordt gemarkeerd als spam
Sommige berichten van het secretariaat komen ongewild in de spambox terecht. De kunst is om jou e-mailprogramma duidelijk te maken dat dit niet juist is. Elk e-mailprogramma doet dat op zijn eigen manier.
Voor het veelgebruikte gmail werkt het als volgt:
Als je ziet dat een bericht onterecht is geclassificeerd als spam, kun je de markering uit het bericht verwijderen. Selecteer het bericht en klik op de knop Geen spam die onder en boven je huidige weergave wordt weergegeven. Als je het bericht markeert als Geen spam, wordt het automatisch naar je Postvak IN verplaatst.
Als de berichten van bepaalde afzenders constant ten onrechte als spam worden gemarkeerd, kun je dit op de volgende manier voorkomen:
•De e-mailadressen van deze personen toevoegen aan je lijst met contactpersonen. Gmail zal berichten van personen in de lijst met Contactpersonen afleveren in je postvak IN, tenzij er een hoge mate van zekerheid is dat de berichten spam zijn.
•Sommige berichten van contactpersonen die overduidelijk spam zijn, worden mogelijk meteen naar je label Spam gestuurd. Maar nog belangrijker: in sommige gevallen worden berichten van contactpersonen niet naar je label Spam gestuurd, maar worden ze gemarkeerd met een rode waarschuwingsbanner als de inhoud verdacht is; het account van je vriend(in) of contact is bijvoorbeeld gecompromitteerd en werd gebruikt voor het versturen van phishingberichten.
•Een filter maken zodat de berichten nooit naar Spam worden verzonden.